Adverteerders hebben in de eerste helft van dit jaar meer uitgegeven aan reclame in de Nederlandse media. De toename komt volledig op het conto van online-advertenties, die momenteel goed zijn voor bijna de helft van het totaal, zo meldde marktonderzoeksbureau Nielsen vandaag.

Alles bij elkaar liepen de netto mediabestedingen in Nederland in de eerste zes maanden van het jaar met 2,6 procent op tot 1,9 miljard euro. Online was er sprake van een groei met 13 procent. Bij de bioscopen werd bijna een vijfde meer geld aan advertenties besteed.

Print/papier kampt al jaren met dalende advertentie-inkomsten. In 2017 is dat beeld niet anders. Volgens Nielsen was in het eerste halfjaar sprake van een daling met 9 procent. Aan reclames op tv werd bijna 7 procent minder geld uitgegeven. Deze daling is in oneven jaren volgens Nielsen niet vreemd, gelet op grote sportevenementen zoals de Olympische Spelen die in even jaren worden gehouden. In vergelijking met 2015 was sprake van een daling van 2 procent.

Dagblad070 is een kind van het online tijdperk en 100% digitaal (en gratis). Dat geldt ook voor onze e-paper, waarop u zich geheel vrijblijvend kunt abonneren. Onze e-paper geeft u dagelijks een overzicht van alle artikelen die de afgelopen 24 uur bij Dagblad070 zijn verschenen. Deze gratis e-paper wordt elke dag omstreeks 20 uur bij u in de mailbox bezorgd. Hier kunt u zich abonneren.

Print Friendly, PDF & Email