In het Flatiron District, een van de meest levendige delen van Manhattan, heeft Frederique van der Wal het startsein gegeven voor “een stukje onvervalste Hollandse kaasbeleving”. Het Haagse supermodel opende daar in New York de Dutch Cheese Experience van de kaasfamilie Bos uit Bodegraven, handelaars in aan kaas gelieerde producten.

Frederique van der Wal is zelf al veel langer actief in Amerika. Zij was het eerste Nederlandse model dat optrad voor het toen nog relatief onbekende vrouwenmerk Victoria’s Secret (1989), waarbij zij inspiratie opdeed voor haar eigen bad- en lingerielijn. Inmiddels is de voormalige leerlinge van het Maerlant Lyceum een succesvolle zakenvrouw en is zij onder meer eigenaar van Frederique’s Choice, een bloeiend bloemenmerk waarmee zij Amerika sinds 2015 bedient.

De opening van Boska Cheesewares in New York City stond dan ook in het teken van Nederlandse roots en ondernemerschap. Eigenaar Martijn Bos: “Mijn overgrootvader is ooit in 1896 begonnen in Bodegraven, waar hij als smid gereedschap smeedde voor de lokale kaasmakers en -handelaren.” Inmiddels verkoopt Boska kaasproducten in 90 landen.

Geflankeerd door vader Joop Bos en zoon Martijn opent Frederique van der Wal Boska Cheesewares in Manhattan, NY. (Foto: Boska)

Print Friendly, PDF & Email