Warenhuisketen Hudson’s Bay, in Den Haag gevestigd aan de Grote Marktstraat, wil van het imago ‘duur’ af en gaat goedkopere merken in de winkels opnemen. Dat zegt directeur marketing en inkoop Edo Beukema van de Canadese keten in Het Financieele Dagblad.

Hudson’s Bay exploiteert sinds een paar maanden winkels in Nederland. Beukema ontkent in alle toonaarden dat de nieuwkomer alweer denkt aan stoppen. De inkoopdirecteur bij Hudson’s Bay Company Europa, die afgelopen september in één klap tien warenhuizen in Nederland opende, heeft het over ‘andere accenten in het merkenpakket’.

“Klanten vertellen ons in de winkel en op sociale media wat ze goed vinden en wat niet. Ze vinden de prijzen aan de hoge kant. We missen merken met lagere aanvangsprijzen. Dat is een van de dingen die we vanaf januari gaan veranderen,” aldus Beukema in het FD.

De winkels zijn nog maar drie maanden open, maar er verschenen al verschillende verhalen in de media dat het niet loopt bij de nagelnieuwe warenhuizen. Het Canadese moederbedrijf zou zelfs overwegen met de Europese activiteiten te stoppen. Beukema wil koste wat kost de indruk vermijden dat de hele keten op de schop gaat omdat de winkels te weinig kopers trekken.

(foto: Hudson’s Bay)

Print Friendly, PDF & Email