Unilever heeft interesse getoond in de Haagse start-up Seepje. Maar liefst acht managers van de multinational in consumentenproducten waren recent te gast in het ‘washok’ aan de Mercuriusweg op de Binckhorst. Daar maakt Seepje was- en reinigingsproducten op basis van superschillen uit Nepal, die bij aanraking met water zeep aanmaken.

Jasper Gabriëlse, een van de oprichters van Seepje, vertelde dit vanavond tijdens Start-up Now in het Paard in Den Haag. Bij dit door Rabobank georganiseerde inspiratie-evenement kwamen ruim honderd nieuwe ondernemers (voornamelijk starters) bijeen om kennis en ervaringen uit te wisselen en ideeën op te doen. Gabriëlse haastte zich overigens om aan zijn ontboezemingen toe te voegen, dat Seepje niet te koop staat; en dat Unilever “gewoon kwam om kennis te maken” met zijn bedrijf in wasmiddelen, mede omdat in deze industrie baanbrekende innovaties zeldzaam zijn. En baanbrekend zijn de jonge Haagse ondernemers zeker.

Het door Jasper Gabriëlse samen met Melvin Loggies gestarte bedrijf maakt sinds 2014 was- en reinigingsproducten op basis van de schillen van de Sapindus Mukorossi-vrucht uit Nepal. Zodra de schillen van deze overvloedig beschikbare vrucht met water in aanraking komen, maken deze dus een vorm van zeep aan, en die is bovendien zo natuurlijk dat die meteen ook veel minder impact op het milieu heeft. De wasmiddelen en allesreinigers van Seepje zijn inmiddels verkrijgbaar in 1100 winkels in Nederland en België en bestaan voor respectievelijk 80% en 90% uit het extract dat in Den Haag uit de superschillen wordt gewonnen.

Seepje verdubbelt zijn omzet jaarlijks en verwacht in 2018 ruimschoots de grens van de eerste miljoen omzet te passeren. Bij het bedrijf op de Binckhorst werken inmiddels vijf mensen permanent.

Jasper Gabriëlse (links) van Seepje, met naast hem presentator Ronnie Overgoor, tijdens Rabobank Start-up Now in het Paard in Den Haag.

Print Friendly, PDF & Email