Vanaf de tweede helft van dit voetbalseizoen gaan de speelsters van ADO Den Haag Vrouwen in presentatiepakken gekleed van Expresso Fashion.

Het bedrijf is onderdeel van FNG, een sterk groeiende internationale modegroep met merken als Baker Bridge, Brantano, CKS, Claudia Sträter, Expresso Fashion, Fred & Ginger, Miss Etam, Promiss en Steps. Expresso is een vrouwen-modemerk dat alle collecties in eigen huis ontwerpt, waardoor een duidelijk onderscheidend handschrift zichtbaar is.

“Elegante en draagbare mode voor een volwassen vrouw is het uitgangspunt. Het merk streeft naar het steeds verder verduurzamen van de productieketen, onder meer in samenwerking met Fair Wear Foundation,” zegt een woordvoerder. De Expresso-collecties zijn verkrijgbaar in 30 Expresso Stores, bij 700 verkooppunten, 21 shop-in-shops en 3 Expresso webshops in Nederland, België en Duitsland. Met de OranjeLeeuwinnen had het bedrijf al ervaring opgedaan met het aankleden van voetbalteams. De samenwerking tussen Expresso Fashion en ADO Den Haag Vrouwen is voorlopig afgesloten voor 2,5 seizoen.

Esther van Eijk, formulemanager bij Expresso Fashion, is zeer te spreken over de nieuwe samenwerking. “Mode maken is één ding, maar proberen een verschil te maken is een ander. Ons eerste doel is vrouwen mooi kleden, maar wel met maatschappelijk bewustzijn. We steunen graag initiatieven waarin vrouwen een bijzondere rol spelen. Wij zien de Powervrouwen van ADO Den Haag perfect passen in dat plaatje. We zijn trots dat onze outfits met gevoel voor stijl door hen worden gedragen.”

Commercieel manager Richard de Lange van ADO Den Haag Vrouwen is ook blij dat de vrouwen nu rond de wedstrijden gekleed zijn in moderne presentatiepakken. “Het stond hoog op mijn wensenlijst om een mooie partner te vinden voor presentatiepakken. In Expresso hebben we die gevonden. De contacten waren vanaf het begin heel prettig en ze hebben ons heel goed geholpen bij het vinden van een stijl die goed bij jonge, sportieve vrouwen past. Stijlvol, maar niet te strak, zodat het ook lekker zit en er mooi uit blijft zien tijdens bijvoorbeeld lange busreizen. We kijken er naar uit om de samenwerking met Expresso Fashion de komende jaren uit te bouwen en invulling te geven.”

Print Friendly, PDF & Email