De digitale diensten van het Haagse openbaar-vervoersbedrijf HTM zijn in trek bij de Haagse reizigers. Zo neemt het aantal reizigers dat bij drukbezochte haltes gebruik maakt van wifi gestaag toe.  Sinds in februari een tweejarige proef met wifi begon, is het aantal unieke gebruikers gestegen van ruim 2500 naar dik 16.000. Het aantal keren dat verbinding werd gemaakt is gestegen van 3600 keer in februari naar 54.700 keer in oktober.

De HTM meldt dat ook steeds meer mensen via hun smartphone een digitaal tram- of buskaartje kopen. Inmiddels zijn er al 40.000 kaartjes via een speciale app verkocht, waarvan 11.500 kinderdagkaarten. Hiermee is de vervoersonderneming tegemoet gekomen aan de vraag om groepen kinderen zonder ov-chip eenvoudiger onder begeleiding te laten reizen, met verschillende digitale kaartjes op één smartphone. Eveneens toegenomen is het aantal reizigers dat verloren voorwerpen terugbezorgd heeft gekregen via de website. Voordat de dienst die dit mogelijk maakt geïntroduceerd werd, in mei 2016, zag slechts 4 procent van de reizigers verloren voorwerpen terug. Dat ligt nu op 24 procent. Ook communiceren steeds meer mensen met de HTM via Whatsapp. Sinds afgelopen mei dit jaar kunnen reizigers contact opnemen via nummer 06-533 69 754. Tweeduizend reizigers hebben dit al gedaan.

Ook op zaterdag meteen antwoord van HTM – dat bleek toen Dagblad070 zojuist even een kleine Whatsapp-test deed.

Print Friendly, PDF & Email