Haagse bedrijven besparen bomen

8 May 2019, 15:04 uur
Algemeen
mainImage

Sinds 1 april doen door heel het land twintig bedrijven mee met de PrintLess Contest van Green Business Club Nederland. Participanten van Green Business Club Den Haag Beatrixkwartier doen ook mee. Het doel van de competitie? Het papierverbruik binnen de bedrijven reduceren, het bewustzijn van het papierverbruik onder medewerkers vergroten én een structurele gedragsverandering bewerkstelligen, zodat de besparing ook na de competitie door wordt gezet. In één maand hebben de bedrijven al 433.500 pagina’s printpapier bespaard. FMO, Coca-Cola en IAA architecten hebben tot nu toe de grootste reductie in printen en kopiëren gerealiseerd.

Tijdens de competitie, die loopt van april tot en met eind mei, krijgen medewerkers wekelijks een update over de prestaties binnen hun eigen bedrijf en die van andere deelnemende organisaties. Ivar Maas, initiator van de competitie: “Vorig jaar onderzocht ik voor mijn afstudeerstage hoe een competitie-element bijdraagt aan (duurzame) gedragsverandering. De zeven organisaties (participanten van Green Business Club Zuidas), die toen meededen, bespaarden maar liefst 522.941 pagina’s printpapier. Stel je voor wat de twintig bedrijven nu voor een besparing kunnen realiseren!”