Kunstmuseum Den Haag is sinds gisteren een feit. Voor een groter publiek wordt duidelijker wat het museum is en waar het voor staat, namelijk een veelzijdig kunstmuseum dat onlosmakelijk verbonden is met de stad Den Haag en haar inwoners. Monet - Tuinen van verbeelding is de eerste tentoonstelling die het museum onder de nieuwe naam presenteert. In de opmaat naar de opening op 12 oktober is gisteren het nieuwe logo onthuld.
Het logo van Kunstmuseum Den Haag maakt deel uit van een nieuwe visuele identiteit die zijn oorsprong vindt in het Berlagegebouw en de museumcollectie. Het beeldmerk brengt een ode aan de gele baksteen die sinds 1935 het gezicht van het museum bepaalt. Niet alleen de kleur van deze steen is uitgesproken, maar ook zijn langgerektheid. De proporties zijn afgestemd op de maateenheid van 11 cm die architect H.P. Berlage door het hele gebouw heeft toegepast. Het concept van de nieuwe huisstijl is tot stand gekomen in samenwerking met het Amsterdamse bureau KesselsKramer en door het Haagse bureau Vruchtvlees vertaald naar de diverse communicatiemiddelen.
Nieuwe visuele identiteit Kunstmuseum
2 October 2019, 19:06 uur
Algemeen