Het vervoersbedrijf Connexxion blijkt nog steeds geen fatsoenlijke excuses te hebben aangeboden aan een inwoner van Den Haag die een crematie heeft gemist omdat er een taxibus niet op het afgesproken tijdstip kwam opdagen. Ook niet nadat er in nood nog vijf keer met Connexxion is gebeld om ‘’alsjeblieft te komen.’’
Ondanks het feit dat er per 5 februari gunning is verleend aan Noot Touringcar Ede B.V. vindt raadslid Janice Roopram van Groep de Mos het niet meer dan billijk wanneer Connexxion deze blunder alsnog compenseert.
‘’Eén van deze afspraken is, dat bij het reserveren van een zogenaamde prioriteitsrit, die alleen telefonisch te reserveren is, de vervoerder er voor moet zorgen dat de cliënt te allen tijde op tijd op de plaats van bestemming is’’, aldus Roopram. ‘’Het zijn ritten in verband met een aansluiting van een trein, een bezoek aan een schouwburg of theater, of het bijwonen van een crematie of begrafenis. Daarnaast is er de afspraak dat de vervoerder een speling van 15 minuten vóór tot 15 minuten ná de gereserveerde tijd mag hebben.’’
Sinds september 2018 zijn de wachttijden volgens Groep de Mos ‘’weer dramatisch opgelopen’’, zodat Roopram tevens aan het stadsbestuur heeft gevraagd om met de nieuwe vervoerder strakkere afspraken te maken om ‘’verdere verschraling van dit prioriteitsvervoer te voorkomen.’’