Nog nooit waren zoveel internationale reisorganisaties in de stad als komende week tijdens de Global Travel Trade Show. Om Den Haag en Delft op de kaart te zetten bij ruim 100 touroperators uit 10 verschillende landen vanuit de hele wereld, krijgen ze een programma op maat aangeboden. Chinezen krijgen een rondleiding door het ADO-stadion, Duitsers zoeken verdieping en krijgen uitleg over de geschiedenis van de kerken in de Oude en Nieuwe Kerk in Delft en Spanjaarden zoeken naar een urban-gevoel en zijn gek op Escher. Dit weekend is de show van start gegaan.
Tot en met 10 oktober leren alle deelnemende touroperators en international buyers Den Haag, Delft en andere steden in Nederland kennen. De programma’s zijn zorgvuldig samengesteld en gebaseerd op een inventarisatie van wensen per land. In Den Haag worden musea als Gallery Willem V, Gevangenpoort, Mauritshuis, Escher in het Paleis, Kunstmuseum Den Haag, Panorama Mesdag, Louwman Museum en Nationaal Monument Oranjehotel bezocht. Denk verder aan een fietstour door Scheveningen Haven, Dorp en Bad met een toelichting over de ontwikkeling van de vernieuwde boulevard. Voor de groep Duitse touroperators is dit zeer relevant. Maar ook een rondleiding door het ADO-stadion waar vooral Chinezen en Brazilianen in geïnteresseerd zijn. Het Vredespaleis en een koninklijke tour door het historisch centrum ontbreken niet. Een kaasproeverij, rondvaart door Haagse grachten en een uitstapje naar Bloemenveiling Royal FloraHolland maken het programma af. Op het programma in Delft staan een kaasproeverij en bezoeken aan de Oude & Nieuwe Kerk, Royal Delft, Museum Prinsenhof Delft, Vermeer Centrum Delft, Paauw the delft blue factory en een aantal hotels. En ook in Delft behoren een historische wandeling en een boottocht door de grachten tot het programma. Op dinsdagavond is er voor alle deelnemers een Grand Diner in Museum Prinsenhof Delft.
Speeddaten tijdens HollandCity Global Travel Trade Show
Op dinsdag 8 oktober worden alle deelnemers in het Kurhaus verwacht voor een dag speeddaten. Voorafgaand aan het evenement hadden touroperators toegang tot een speciaal match-making programma, waarin kenbaar werd gemaakt met welke Haagse en/of Delftse als ook andere Nederlandse instellingen ze willen kennismaken. Andersom hebben deze instellingen ook aangegeven met welke reisorganisaties zij in contact willen komen. In de gekoppelde Meet & Greet sessies van 15 minuten delen ze informatie en worden vragen beantwoord.
Deelnemende landen en de juiste toerist
De touroperators die naar Nederland afreizen voor het evenement komen uit: Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Japan, China, Rusland, India, Brazilië en de VS. Den Haag en Delft richten zich op duurzame toeristische groei in de regio en zetten daarom in op internationale kwaliteitstoeristen die passen bij het karakter van de steden. Het grote culturele aanbod en het hogere segment van de horeca waar de deelnemers in Den Haag en Delft kennis mee maken, zorgen voor het aantrekken van de juiste toerist passend bij het aanbod.
HollandCity Global Travel Trade Show
De HollandCity Global Travel Trade Show wordt dit jaar voor de tweede keer georganiseerd op initiatief van NBTC. Dit keer organiseert NBTC dit samen met The Hague Marketing Bureau en Delft Marketing. Tijdens de Global Travel Trade Show worden (inter)nationale touroperators, wholesalers, online travel agencies (OTA's) en vakpers uitgenodigd om Nederland te ontdekken.