Energieleveranciers onbereikbaar door overbelaste klantenservice

19 September 2022, 22:25 uur
Landelijk
mainImage
ANP

Energieleveranciers lijken de vragen van klanten over hun nieuwe torenhoge tarieven niet aan te kunnen. Wie belt met een vraag over de energienota komt er nauwelijks door. Wachttijden lopen met gemak op tot een uur of langer en verbindingen worden abrupt verbroken, blijkt uit een rondgang van BNR.

De Consumentenbond kreeg in korte tijd honderden klachten over onbereikbare energiebedrijven en trok tot tweemaal toe aan de bel bij toezichthouder ACM.

Energiebedrijven wijten de slechte bereikbaarheid aan "de vele vragen over de stijgende energieprijzen". Ze verwijzen klanten door naar hun site of app. Tijdens de steekproef van BNR varieerden de wachttijden van drie kwartier tot 1,5 uur. Bij Essent krijgen klanten te horen dat ze later kunnen terugbellen omdat het "erg druk" is, waarna de telefoon wordt opgehangen.


Door: ANP