Nederland doet het steeds beter op het gebied van inentingen tegen het coronavirus. De verwachting is dat een groot deel van de bevolking in juli een inenting heeft gehad, wanneer zij dit willen. Het biedt perspectief voor bedrijven, die langzaamaan na beginnen te denken over de wijze waarop zij hun klantenkring uit kunnen breiden na de heropening. Sommige bedrijven gingen failliet, wat kansen biedt voor bedrijven die het coronavirus wel zijn doorgekomen. Een van de mogelijkheden die bedrijven hierbij hebben is een video over je product laten maken.
Digitaal wordt steeds belangrijker voor bedrijven
Het coronavirus heeft de switch van offline naar online shoppen versneld. Waar consumenten al steeds vaker online kleding, gereedschap en zelfs boodschappen bestelden voor de intrede van het virus, zal die trend zich de komende maanden steeds verder ontwikkelen. Het is niet voor niets, dat veel fysieke winkels in de winkelstraten het zwaar hebben. Tegelijkertijd maakt deze trend het voor bedrijven lastiger om zich online te onderscheiden van de concurrentie. Zo ziet ook Niels de Groot, eigenaar van Pro Motion Film: “De vraag naar interessante visuele content neemt toe. Bedrijven zetten in op korte, snackable content. Video’s zijn er een goed voorbeeld van!”
Video’s in verschillende vormen
De keuze voor een productvideo is slechts een van de opties die bedrijven hebben, wanneer zij op willen vallen. Naast deze video’s kan ook gekozen worden voor een korte serie van meerdere video’s. Het vergroot de interactie en betrokkenheid van en met potentiële klanten. Deel de video’s via kanalen op sociale media om volgers en hun vrienden en familie bij je merk of bedrijf te betrekken. Als een volger een video leuk vindt of hier een reactie onder achterlaat, is de video immers ook zichtbaar voor diens vrienden op het sociale netwerk. Op deze manier bereiken bedrijven in korte tijd een veel breder publiek.
Verhaallijn bedenken voor je bedrijfsvideo’s
Om de bedrijfsvideo’s tot een succes te maken, is het belangrijk om een duidelijk verhaal uit te werken vooraf. Je wilt er zeker van zijn, dat de boodschap overkomt op de mensen die de video bekijken. Wil je meer vertellen over hetgeen jouw bedrijf uniek maakt? Wil je een probleem aankaarten en daar direct een oplossing voor aanbieden? Wees creatief en durf buiten je comfortzone te treden als bedrijf!
Zelf aan de slag met een bedrijfsvideo
Wanneer je zelf een bedrijf hebt in de omgeving van Den Haag kan het leuk zijn om de huidige lockdown te gebruiken voor het zoeken naar een geschikte locatie om zo’n bedrijfsvideo op te nemen in de toekomst. Den Haag kent verschillende fraaie plekjes, waar je een bedrijfsvideo kunt laten schieten. Denk bijvoorbeeld aan plekken als: Scheveningen
De Hofvijver
Het Plein
Het Vredespaleis
Voor het daadwerkelijk op laten nemen van de bedrijfsvideo is het verstandig om een professional in te schakelen. Op deze manier ben je verzekerd van een goed eindresultaat, waarbij de video in hoge kwaliteit is opgenomen. Dergelijke professionele partijen werken met apparatuur die je als bedrijf niet in huis hebt.
Kosten voor een bedrijfsvideo
Wat kost het laten maken van een bedrijfsfilm? is een vraag die vaak gesteld wordt. De huidige coronacrisis hakt er immers al zwaar genoeg in, waardoor het budget voor extra marketingactiviteiten beperkt is. De kosten hangen doorgaans sterk af van de wensen die bedrijven hebben. Laat je hier eens over adviseren door een gespecialiseerde partij op het gebied van bedrijfsvideo's.