Een wandeling door het centrum van Den Haag laat zien dat ondernemers van binnen en buiten de stad verschillende methodes gebruiken om op te vallen bij de Haagse consument. Voor ondernemers is het gebruik van buitenreclame Den Haag om verschillende redenen het overwegen waard. Zeker langs drukke wegen, zal een reclamebord aan een lantaarnpaal dagelijks gezien worden door honderden of soms zelfs duizenden voorbijgangers. Niet iedereen slaat het reclamebord op; een deel doet dit wel. Het helpt ondernemers om in korte tijd te zorgen voor een flinke verbetering van de lokale naamsbekendheid van een organisatie. Het gebruik van deze lichtmastreclame is slechts een van de mogelijkheden die een ondernemer heeft. Er zijn meer vormen van buitenreclame te onderscheiden in Den Haag.
Reclameborden onder een stadsklok in het centrum
Naast de reclameborden aan een lantaarnpaal, kan een ondernemer kiezen voor een reclamebord onder een stadsklok in het centrum. Het effect hiervan is vergelijkbaar met de reclame-uiting aan een lantaarnpaal; ook dit bord zal door honderden mensen gezien worden. Het voordeel van een reclamebord onder een stadsklok zit in het feit, dat een klok van nature al de aandacht van voorbijgangers trekt. Hoe vaak kijk jij dagelijks onbewust op je horloge of bijvoorbeeld naar de tijd op je smartphone? De reeds beschreven vormen van buitenreclame tonen hoe ondernemers de consument in Den Haag proberen te bereiken.
Ook buiten Den Haag worden mogelijkheden geboden, om een voorbeeld te noemen: rotonde reclame. Er zijn verschillende gemeenten in Nederland waar dit mogelijk is. Deze vorm van buitenreclame biedt een onderneming de mogelijkheid een reclamebord centraal op een rotonde in de stad te plaatsen.
Nut van het gebruik van buitenreclame voor ondernemers
Door in te zetten op de toepassing van buitenreclame profiteren ondernemers van de mogelijkheid hun zichtbaarheid in een korte tijd flink te verbeteren. Een verbeterde zichtbaarheid draagt bij aan de traffic naar een organisatie; iets wat vervolgens een positieve impact zal hebben op de gerealiseerde omzet. Het maakt dat de investering in de verschillende vormen van buitenreclame relatief snel terug te verdienen is. Zou je proberen online hetzelfde bereik te realiseren, dan liggen de kosten veel hoger.
Naast een verbeterde zichtbaarheid, leidt de toepassing van buitenreclame daarnaast tot een groeiende naamsbekendheid. Des te vaker een consument de naam of het logo van je bedrijf tegenkomt, des te sneller zal deze overgaan tot een aankoop of het afnemen van een dienst.
Zo proberen ondernemers op te vallen bij Haagse consumenten
12 June 2023, 18:27 uur
Landelijk
