HTM door reizigers hoog gewaardeerd

12 April 2019, 10:47 uur
Mobiliteit
mainImage
ANP

Het openbaar vervoer in Den Haag wordt gemiddeld gewaardeerd met een 7,9. Dat blijkt donderdag uit de meest recente OV-Klantenbarometer, uitgevoerd door het Kennisplatform Verkeer en Vervoer.

“Het is fantastisch dat onze reizigers de HTM-dienstverlening voor het vijfde jaar op rij een stijgend rapportcijfer geven. Met een 7,9 gemiddeld doet HTM het gewoon heel goed. Dat is een groot compliment van onze klanten aan alle HTM-collega’s! Onze klantvriendelijkheid wordt hoog gewaardeerd, we rijden vaker op tijd en hebben minder rituitval. Dit zijn cijfers om absoluut trots op te zijn!”, is de reactie van algemeen directeur Jaap Bierman op de cijfers van de onafhankelijke, jaarlijkse landelijke OV-Klantenbarometer 2018. Dat een vlekkeloze dienstverlening niet altijd vanzelfsprekend is, blijkt wel uit de storing waar HTM woensdag 10 april mee te kampen had. Bierman: “Door de uitval van stroom en daaropvolgend IT-systemen had dit incident grote impact op onze dienstregeling én op de reisinformatie aan onze reizigers. Het blijkt maar weer dat een goede en betrouwbare dienstverlening iedere dag weer een uitdaging is. Maar dat is waar we voor gaan”, meldt hij op de HTM site.

De gemiddelde klanttevredenheid van alle HTM-reizigers met tram, bus en RandstadRail is in 2018 verder gestegen van een 7,7 naar een 7,9.

Het onderzoek laat een verder stijgende lijn zien in de beoordeling van reizigers van bus, stadstram en RandstadRail. De waardering voor HTM steeg zowel bij de bus als bij de stadstram met 0,1 punt van een 7,8 naar een 7,9. De HTM-RandstadRail steeg zelfs met maar liefst 0,3 punten van een 7,5 naar een 7,8. De beoordeling van het aspect ‘veiligheid van de rit’ steeg voor de HTM trams met maar liefst 0,6 punten.