HTM helpt OV-dwalers persoonlijk over de drempel

22 April 2018, 10:00 uur
Mobiliteit
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

HTM heeft een nieuw initiatief gelanceerd voor mensen die het reizen met het OV als een drempel ervaren: het ‘service-op-maatje’. Soms blijken mensen moeite te hebben met het vinden van de juiste reisinformatie of het best bij hen passende vervoersbewijs. Met het service-op-maatje wil HTM mensen helpen die niet weten welk reisproduct het beste bij hen past of moeite hebben om digitaal hun reisinformatie te vinden.

Het service op maatje bestaat uit een afspraak in de OV Servicewinkel op station Den Haag Centraal met een HTM-medewerker die tijd vrijmaakt om iemand persoonlijk op weg te helpen. Hij/zij krijgt dan een persoonlijke advies op maat. Dat kan gaan over de aanschaf van een OV-chipkaart, het beste abonnement of een persoonlijk reisadvies.

Als speciale actie biedt HTM tot en met 4 mei 2018 daarnaast een tram- of busmaatje aan. Een HTM-medewerker reist mee vanaf de gewenste instaphalte naar de OV Servicewinkel op station Den Haag Centraal. Tijdens deze gratis rit kan de klant alvast wat vragen kwijt en een positieve reiservaring opdoen. Op deze manier hoopt HTM de hierboven omschreven doelgroep over de fictieve drempel te helpen.

Geïnteresseerden kunnen via 0900-4864636 contact opnemen met HTM klantenservice als ze een vraag hebben waar ze (eerder) via telefonisch contact of per mail niet uit zijn gekomen. Collega's van de klantenservice bepalen vervolgens of de reiziger in aanmerking komt voor een service-op-maatgesprek op station Den Haag Centraal.

(foto: HTM)