Pier op Scheveningen is weer winstgevend

4 April 2018, 14:07 uur
Ondernemen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

De Pier van Scheveningen is sinds de heropening in de zomer van 2015 weer een winstgevend bedrijf. De attractie trok sindsdien 2,5 miljoen bezoekers per jaar. De omzet viel in 2017 zelfs 40 procent hoger uit dan in 2016. Op het markantste bouwwerk van de Nederlandse kust zijn twintig verschillende ondernemers actief. Zo is er een hotel en een reuzenrad gebouwd sinds het faillissement in 2014. In totaal zijn er meer dan 150 mensen werkzaam.

Overigens is er op 23 april tussen 16.30 en 19.30 uur een meedenk-sessie over en op De Pier, gepland door VNO-NCW regio Den Haag. Doel van de sessie is om een plan te bedenken waarmee De Pier door middel van een vernieuwend en duurzame invulling toekomst- en klimaatbestendig wordt.