Vooral kijken naar wat nog wel kan...

16 June 2020, 08:22 uur
Ondernemen
mainImage
Rabobank
Peter Boelhouwer

Peter Boelhouwer is een positief mens. Iemand die kansen ziet, wil verbinden en bewust inzet op lokale samenwerking. Als eigenaar van DB Evenementen en Haag Events staat hij, net als vele ondernemers, voor een groot aantal uitdagingen nu alle evenementen voorlopig on hold staan. Gelukkig kunnen er ook nog dingen wel, wij spraken hem hierover.

Spannende tijden

Het zijn en worden spannende tijden voor de evenementenbranche. Voorlopig mogen er tot 1 september geen evenementen georganiseerd worden, hoe het er daarna uit gaat zien is grotendeels nog onzeker. “Natuurlijk zal het niet direct weer worden zoals het was en houden ook wij de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Want wat betekent dit voor onze evenementen zoals Foodfestival VISSCH, de Vlietdagen, de intocht van de Sint en de Royal Christmas Fair,” vraagt Peter Boelhouwer zich af. “We denken zoveel mogelijk vooruit, werken aan verschillende scenario’s en blijven in gesprek met alle partners in de stad. We zijn in beweging en zoeken naar kansen, dat is simpelweg wie we zijn.”

Ervaring in crowd management en social distancing

Gelukkig biedt de huidige situatie ook weer nieuwe kansen. “We hebben de afgelopen jaren tijdens grootschalige evenementen veel ervaring opgedaan op het gebied van crowd management. Dat komt nu hartstikke goed van pas, want daar is veel vraag naar. We stellen veiligheidsplannen en plattegronden op, adviseren partijen over looproutes en het behouden van een veilige afstand in hun organisatie. Bijvoorbeeld door het gebruik van hekwerk, signing en plattegronden. Van de Haagse markt tot scholen en van sportverenigingen tot ondernemingen. Dit is voor veel partijen actueel nu.”

Economische gastvrijheid

En dat doet DB Evenementen op geheel eigen wijze. “We denken echt mee met de partijen voor wie we dat doen, we maken verbindingen tussen individuele ondernemers, gebiedsstichtingen en de stad. We faciliteren niet alleen, maar kijken vooral ook hoe we invulling kunnen geven aan het begrip ‘economische gastvrijheid’. Wat kan er wel binnen de ruimte die er is? We ondersteunen de retail. En dat kan al zijn over zaken als: waar maak je je rij, maar ook wat doe je als een straat te druk wordt? We zijn in beweging en dat voelt goed!”  

Krachten en ervaring bundelen

Juist nu is het belangrijk om optimaal te investeren in je netwerk, realiseert Peter zich tot slot. “Ik zoek bewust partners in de stad op. Onder meer via mijn betrokkenheid bij de ledenraad van Rabobank Regio Den Haag. Het platform dat zij bieden is nu extra waardevol voor ons. Ik kan sparren met andere leden, meedenken met anderen en ook zelf advies vragen. Met maar één doel: samen het verschil maken in en voor de stad.”