Den Haag start campagne over naleving coronamaatregelen

3 November 2020, 09:11 uur
Politiek
mainImage

Met de dinsdag startende campagne ‘Den Haag tegen Corona’ wil de gemeente via bekende en onbekende Hagenezen en Hagenaars laten zien op welke manier coronaregels moeten worden nageleefd. Want, zoals burgemeester Jan van Zanen het bij de introductie nogmaals stelde, 'alleen met een gezamenlijke inspanning krijgen we corona onder controle. Het is ontzettend belangrijk dat iedereen zich aan de regels houdt. Daarom gaan we nu de haarvaten van de stad in, zodat voor iedereen duidelijk is hoe je het beste de regels kan naleven'.

In de campagne geven naast Van Zanen, jongerenwerker Umit Colgecen en sociaal ondernemer Petra Brekelmans verschillende maatschappelijke en lokale boegbeelden het goede voorbeeld. Met passende en herkenbare boodschappen voor de verschillende groepen en gemeenschappen, plekken en situaties, schenkt de actie aandacht aan goede voorbeelden en initiatieven in de stad. 

De komende weken zijn al de eerste boegbeelden van ‘Den Haag tegen Corona’ te zien op reclamezuilen, op lantaarnpalen en op schermen in de stad. Zo’n 250 contacten delen de verschillende campagne-uitingen met hun achterban. Beelden en het embleem zijn voor iedereen beschikbaar op de website denhaagtegencorona.nl die dinsdag live ging. De website en de meeste uitingen zijn vertaald in het Arabisch, Bulgaars, Chinees, Engels, Pools, Roemeens, Spaans en Turks.

De bedoeling is de campagne constant aan te passen aan de situaties. Als blijkt dat mensen het lastig vinden de regels te volgen in de rij voor een afhaalrestaurant, maken we daar een passend beeld bij geeft Van Zanen aan. "Als blijkt dat het aantal besmettingen onder jongeren toeneemt, zorgen we voor extra bereik onder jongeren."

 denhaagtegencorona.nl