Marketinghulp voor Haagse MKB'ers

30 April 2020, 09:54 uur
Politiek
mainImage
ANP

Haagse ondernemers die zoeken naar methoden om hun online verkoop op te zetten of verder te verbeteren, kunnen daarbij hulp krijgen van The Young Digitals en de gemeente Den Haag. 

De marketeers van het bureau, dat jongeren met een achterstand op de arbeidsmarkt een opleiding biedt, hebben een aanbod samengesteld waar de Haagse ondernemers die hun 'gewone' verkoop drastisch zien gedaald door de coronacrisis, gebruik van kunnen maken.

Het grootste deel van de kosten wordt gedragen door de gemeente, van de MKB-ers wordt een kleine bijdrage gevraagd, zo blijkt uit de informatie. Niet alle getroffen Haagse ondernemers kunnen overigens nu al van het aanbod gebruik, er is voorlopig geld en dus ruimte voor 40 kandidaten. Na de nieuwsbrief van MKB Den Haag hebben zich volgens een woordvoerder van The Young Digitals de eerste kandidaten al aangeboden.

De marketeers bieden wat zij zelf noemen een 'praktisch pakket aan diensten aan die de ondernemers moeten gaan helpen online nieuwe klanten te werven'. Het gaat daarbij om het schrijven van ‘wervende’ teksten en het maken van ‘aansprekende’ beelden. Ook willen de medewerkers van The Young Digitals de social media kanalen van de ondernemers versterken met met slimme posts en krijgen de klanten de resultaten van alle marketing-inspanningen inzichtelijk gemaakt.

Het idee om de Haagse ondernemers te helpen ontstond volgens de woordvoerder tijdens een diploma-uitreiking aan de jongeren, die dan een opleiding van 10 weken achter de rug hebben. "Wethouder Bruines, die de diploma's uitreikte, werd enthousiast toen daar het idee opkwam om deze jonge marketeers hulp te laten bieden aan de Haagse ondernemers", aldus de woordvoerder. "Zo is het balletje gaan rollen. "