Voedselbank laat herwaardering klanten even varen

15 April 2020, 22:58 uur
Politiek
mainImage

Een deel van de groei van het aantal klanten van de Voedselbank Haaglanden in de coronacrisis wordt veroorzaakt door het feit dat de organisatie klanten die eigenlijk een zogenoemde herbeoordeling zouden moeten hebben, nu gewoon door laat lopen. Voedselbank heeft daartoe besloten uit de gedachte dat zo'n herwaardering op dit moment niet goed uitkomt voor klant en hulpverlener.

Volgens een zegman van de organisatie dient, na een bepaalde periode, de hulpverlener die een potentiële klant heeft opgegeven, opnieuw naar de casus te kijken en een herhalingsaanvraag in te dienen. Besloten is de huidige werkwijze door te laten te gaan tot 27 april. "Maar we weten niet of we die handelwijze  langer kunnen volhouden", aldus de zegsman. "Met de supermarktbonnen is het goed te doen, maar als we weer volledig met voedselpakketten gaan beginnen, weten we niet of we dat aankunnen."