Consumentenbond: Cool Blue beste websuper

2 July 2019, 10:55 uur
Winkelen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

Picnic scoort met een 9,2 hoog in de ranking van websupers door de Consumentenbond. Alleen Cool Blue scoort met 9,3 fractioneel hoger.
 
De Consumentenbond deed onderzoek onder een eigen panel en vroeg naar de ervaringen met 68 websupers. Met een scoren van 9,2 bezet Picnic samen met Camera.nu een tweede plek. Cool Blue is nummer één met 9,3. Op de derde plek staan 123inkt.nl en mantel.com. Uit het onderzoek komt naar voren dat consumenten de prijs en bezorg-/verzendkosten als belangrijke criteria zien. Ook het assortiment speelt een grote rol net als out-of-stock.

Picnic scoort extreem goed op bezorgkosten

Met de score van 9,2 laat Picnic naast veel webwinkels ook de andere foodwebsupers achter zich. Op de site van de Consumenten staat een overzicht met criteria. Picnic scoort extreem goed op bezorgkosten, bezorging en levertijd. Vooral het verschil in bezorgkosten met AH.nl – de nummer twee uit het onderzoek – is erg groot. De Bond: ‘Op bezorgkosten steekt Picnic er met kop en schouder bovenuit.’ Picnic scoort een tevredenheidscore van 97 procent, AH.nl 46 procent.  

Klanten vinden Picnic assortiment beperkt

Klanten vertellen verder over Picnic: ‘Afspraak is afspraak en de producten zijn prima.’ Wel vinden klanten het assortiment beperkt. Daarin scoort AH.nl veel beter maar dat kampt met een slechter prijsimago, de webshop wordt als duur ervaren. Plus scoort 7,7 door een slechter dan gemiddelde score op bezorgkosten, retourprocedure en het op voorraad zijn. Dat laatste wijt de Bond aan de winkels die de bezorging doen. Opvallend in het onderzoek is dat de Lidl-shop.nl ook zeer hoog scoort met 8,1, de klant kan er alleen geen food kopen maar doe-het-zelf en woningdecoratie.