ROC Mondriaan doet Masterclass Luxury Retail

1 November 2019, 13:21 uur
Winkelen
mainImage

De School voor Retail van ROC Mondriaan werkt vanaf dit najaar nauw samen met Het Haags Retailpunt en Bureau Binnenstad Den Haag. Samen organiseren zij een Masterclass Luxury Retail voor studenten van de School voor Retail. De ‘’Luxury Retail Tour’’ is een prominent onderdeel van de masterclass. Gisteren vond  de kick-off van de masterclass plaats bij Hotel Indigo aan het Noordeinde 33. Alle betrokken partijen waren hierbij aanwezig en lichtten toe wat hun rol en doel is gedurende de masterclass.

De School voor Retail van ROC Mondriaan heeft de ambitie de beste opleider te zijn voor retailtalent in de regio. Daarbij wordt ingezet op het specifiek opleiden van talentvolle vakmensen voor het topsegment van de retailsector. Den Haag heeft zich de afgelopen jaren zeer sterk ontwikkeld op het gebied van luxury shopping. Met meer dan 50.000 expats en het sterk toenemende aantal toeristen in de stad, groeit het retailsegment voor deze doelgroepen verder. De branche verwacht in de toekomst meer gespecialiseerd personeel nodig te hebben. In dit veld ontmoeten de retailstudenten en luxury retailers elkaar. Zij gaan samen de uitdaging aan om in samenwerking met het Haags Retailpunt en Bureau Binnenstad Den Haag, het luxury shoppen in Den Haag naar een nog hoger niveau te tillen.

De Masterclass Luxury Retail bestaat uit vijf activiteiten waarmee de studenten zich verdiepen in de specifieke kenmerken van de high end/luxury retail van Den Haag. De School voor Retail selecteert twintig studenten van de opleidingen Verkoopspecialist en Manager-Ondernemer die niet alleen retailminded zijn, maar die zich ook onderscheiden door hun affiniteit met en belangstelling voor het luxe retailsegment. De studenten oefenen tijdens de masterclass hun beroepsvaardigheden en bieden tijdens de activiteiten de helpende hand om zo samen met de ondernemers, het luxury shopping in Den Haag nog prominenter op de kaart te zetten.