Feest aan Zee trekt 4,7 miljoen bezoekers

13 December 2018, 20:09 uur
Algemeen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

De viering van tweehonderd jaar badplaats Scheveningen heeft 4,7 miljoen bezoekers getrokken. ''We hadden geen prognoses wat de bezoekersaantallen betreft, maar we zijn hier heel blij mee”, aldus directeur Henk Scholten van het organiserende Feest aan Zee.

Het evenement omvatte tweehonderd festiviteiten, binnen en buiten, aan zee en in de stad. Hoogtepunten waren onder meer het zandkunstproject Ringen aan Zee, het vuur- en muziekfestival BonFire Beach Fest, het WK Zandsculpturen op het Lange Voorhout, de finish van Volvo Ocean Race, de strandopera Carmina Burana en 2000 drummers op het strand.

Verder deden veertien musea mee met thematische tentoonstellingen en waren in alle Haagse theaters speciale voorstellingen. De gemeente Den Haag stak 4,5 miljoen euro in het feest.

Volgens voorlopige cijfers zijn er op sociale media zoals Instagram 34,7 miljoen impressies van het Feest aan Zee verspreid. De website kreeg 707.500 bezoekers. De definitieve cijfers worden volgend voorjaar bekend.