Belang van online marketing groeit voor ondernemers

27 August 2024, 21:56 uur
Landelijk
mainImage
Unsplash

Het op strategische wijze toepassen van verschillende vormen van online marketing helpt lokale ondernemers hun zichtbaarheid te verbeteren. Online marketing omvat onder meer zichtbaar zijn in de zoekmachine, de plek waar veel consumenten hun zoektocht naar een product of dienst starten, activiteiten op sociale media en het periodiek versturen van een nieuwsbrief. De combinatie van deze elementen helpt nieuwe consumenten naar een website te trekken en bestaande klanten te behouden. 

Dat het toepassen van online marketing belangrijk is, blijkt wel uit recente cijfers van Betaalvereniging Nederland. Deze cijfers laten zien dat er nog altijd sprake is van groei in het totaal aan online bestedingen van consumenten. Daar het werven van marketing professionals lastig is door de krapte op de arbeidsmarkt, kiezen veel bedrijven voor de hulp van bijvoorbeeld online marketing bureau bei Happy Horizon

Voordelen van het inschakelen van een marketing bureau 
Niet alleen de krapte op de arbeidsmarkt maakt het inschakelen van een marketing bureau tot een goede oplossing. Het biedt meer voordelen voor bedrijven. Denk aan de kennis en expertise die een marketing bureau in Den Haag heeft op het gebied van de verschillende vormen van online marketing. Deze ervaring helpt hen de juiste mix van vormen van online marketing te vinden, om jouw organisatie zichtbaar te maken. Als bedrijf wil je jezelf blijven focussen op de core business. Daar komt bij dat het veel tijd zou kosten om jezelf kundig te maken in de toepassing van online marketing. Deze tijd is er vaak niet; de concurrentie zit immers niet stil. 

Men verwacht continuering in groei van online bestedingen
De afgelopen jaren was er sprake van een duidelijk zichtbare groei in de online bestedingen van consumenten. Men verwacht dat deze groei zich de komende jaren verder door zal zetten. Het online bestellen van producten biedt tal van voordelen voor consumenten. Ze hoeven de deur niet meer uit, hebben de keuze uit een ruimer aanbod aan producten en vergelijken eenvoudig welke aanbieder de laagste prijs biedt. Dat laatste heeft de relatie tussen een consument en aanbieder veranderd. Het contact is steeds vluchtiger; de consument kiest bij een volgende aankoop net zo makkelijk voor een concurrent. Daar waar consumenten voorheen juist vaak vasthielden aan dezelfde verkopers. Met online marketing kun je proberen de band tussen je organisatie en de consument te versterken. Denk aan een periodiek verstuurde nieuwsbrief, waarin je de nieuwste producten aanhaalt of kortingsacties aanbiedt.